Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Fred o swoim włas...
Fred o swoim własnym weselu
- Kiedy ja się będę żenił - powiedział Fred, pociągając za kołnierz swojej szaty - nie będzie żadnych takich bzdur. Możecie się ubrać w co chcecie, a ja spetryfikuję mamę na czas wesela.
Tajemnica Petunii
Ostatnio zaczęłam dużo myśleć o roli ciotki Petunii w siódmej części i całej serii. Bo to, że jakaś będzie, to chyba oczywiste....

Na początek przedstawię mocno zwariowaną teorie: ciotka Petunia chodziła do Hogwartu! Myślę, że zaczęła chodzić do Szkoły Magii i Czarodziejstwa razem z Lily, ale potem z jakichś nieznanych nam powodów ją wylali. Bo skąd wiedziała np. o Azkabanie? Wątpliwe, że jak sama mówi, usłyszała to w rozmowie Potterów, przecież ona się z nimi nie kontaktowała! A może przed ich ślubem? Też odpada, przecież osoba, która gardzi magią nie przywiązuje uwagi do zasłyszanych strzępków rozmów, po prostu tego nie słucha! A skąd zna Dumbledore’a? To chyba była dłuższa znajomość niż tylko przesłanie dwóch listów. W przeciwnym razie nie zgodziłaby się na wychowywanie znienawidzonego siostrzeńca, musiała wiedzieć kim jest Voldemort. Wystarczy sobie przypomnieć rozmowę w kuchni na Privet Drive. Cytuję: "- Wrócił? - wyszeptała ciotka Petunia. Nagle, po raz pierwszy w życiu, Harry zdał sobie w pełni sprawę, że ciotka Petunia jest siostrą jego matki. (...) Wiedział tylko, że nie jest jedyną osobą, która ma jakie takie pojęcie o tym, co może oznaczać powrót Lorda Voldemorta. Ciotka Petunia jeszcze nigdy tak na niego nie patrzyła. Jej wielkie, blade oczy nie zwęziły się z odrazy lub gniewu - były szeroko otwarte i przerażone"

I jeszcze jedno: zazwyczaj, jak jest rodzeństwo, to albo wszyscy są mugolami, albo czarodziejami. Wystarczy spojrzeć chociażby na Colina i Denisa- z mugolskiej rodziny, obydwaj magiczni.
Ale dlaczego Petunia Dursley tak nienawidzi czarodziejów? Z tego samego powodu co Filch - po prostu im zazdrości, ze są magiczni, ona też miała taką szansę, ale jej się nie udało i nie może się z tym pogodzić.
A teraz najtrudniejsze pytanie: jaką role odegra w siódmym tomie? Pomoże Harry'emu w jego misji, znajdzie horkruksa....? Nie wiem, może, ale szczerze to BARDZO trudno mi to sobie wyobrazić.... Macie jakieś pomysły?




Nadesłane przez: Ania Potter
Dodane: listopad 25 2006 21:42:51
Komentarze
~Midnight F
Dodano dnia 20 September 2008 01:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 20.09.08
Medale:
Brak
Czy ktoś tu uważnie czytał ostatni tom?? W rozdziale "Opowieść Księcia" wyjaśnia się cała historia jak Lily trafiła do szkoły. Ona już jako dziecko poznała naszego "Maniaka od eliksirów i czarnej magii". Snape mieszkał niedaleko niej i powiedział jej o Hogwarcie zanim skończyła 11 lat. Jej zazdrosna siostra lubiła podsłuchiwać.
~HermionaGranger F
Dodano dnia 16 November 2008 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 10.11.08
Medale:
Brak
a mnie się wydaje że ona kontaktowała się z Lily potajemnie bo Vernon jej tego zabraniał, a ona zna się może z Dumbledorem bo przecież pisała do niego żeby ja przyjął do hogwartu
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 22:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Ciekawe, zaiste, ciekawe.
~~~
Według mnie, ciotka Petunia nigdy, ale to nigdy nie chodziła do Hogwartu. Zazdrościła Lily - owszem - ale nigdy nie miała szansy bycia czarownicą, z resztą wyjaśnia się to w 7. tomie.
~~~
Co do poprawności stylistycznej, gramatycznej, ortograficznej czy interpunkcyjnej, nie mam zastrzeżeń, aczkolwiek zdarzały się braki ogonków.
~~~
Wena życzę, bo to się zawsze przyda i dalszych - może bardziej niż to trafnych - przemyśleń dotyczących nie tylko Pottera, ale i innych książek. ;-)
~Harry 14 F
Dodano dnia 04 February 2009 15:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Ona tylko będzie zazdrościła siostrze, że jest czarownicą, a ona sama nie jest. Przynajmniej tak to opisali w książce. Lilly też nie wiedziała o świecie czarodziejów dopóki nie poznała Snape'a. Petunia pisała listy do Dumbledore'a by ją przyjęli, lecz on się nie zgodzili po za tym jej rodzice byli dumni z Lilly a ona została z boku.
~Hermi1108 F
Dodano dnia 31 May 2009 10:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 419
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Na początek przedstawię mocno zwariowaną teorie: ciotka Petunia chodziła do Hogwartu! Myślę, że zaczęła chodzić do Szkoły Magii i Czarodziejstwa razem z Lily, ale potem z jakichś nieznanych nam powodów ją wylali. Bo skąd wiedziała np. o Azkabanie? Wątpliwe, że jak sama mówi, usłyszała to w rozmowie Potterów, przecież ona się z nimi nie kontaktowała! A może przed ich ślubem? Też odpada, przecież osoba, która gardzi magią nie przywiązuje uwagi do zasłyszanych strzępków rozmów, po prostu tego nie słucha! A skąd zna Dumbledorer17;a? To chyba była dłuższa znajomość niż tylko przesłanie dwóch listów. W przeciwnym razie nie zgodziłaby się na wychowywanie znienawidzonego siostrzeńca, musiała wiedzieć kim jest Voldemort.


Trafne spostrzeżenie. Aczkolweik gdy były małe, Lily bawiąc sie z Petunią opowiadała jej jak jest w Hogwarcie i w świecie czarów...

I jeszcze jedno: zazwyczaj, jak jest rodzeństwo, to albo wszyscy są mugolami, albo czarodziejami. Wystarczy spojrzeć chociażby na Colina i Denisa- z mugolskiej rodziny, obydwaj magiczni.
Ale dlaczego Petunia Dursley tak nienawidzi czarodziejów? Z tego samego powodu co Filch - po prostu im zazdrości, ze są magiczni, ona też miała taką szansę, ale jej się nie udało i nie może się z tym pogodzić.


Co do tego rodzeństwa... To może Petunia była adoptowana?? Sama już nie wiem, ale Petunia nienawidziła czarodziejów ponieważ była zawsze w cieniu swojej siostry-czarodziejki.
~moly14 F
Dodano dnia 20 July 2009 16:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Zgadzam się z Midnight, ale gdyby to nie było wytłumaczone w książce to ten tekst miałby jakiś sens. No a poza tym ten tekst dodano przed wydaniem siódmej części Harry Pottera.Dowcipniś
~Diamond F
Dodano dnia 14 August 2009 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Rzeczywiście twoja teoria jest dosc zwariowana Uśmiech
Zgadzam sie z Midnight Uśmiech Wszystko co tu pisze jest dosc dobrze wyjaśnione w siódmym tomie w rozdziale "Opowieść Księcia" .
~Patrycja Riddle F
Dodano dnia 30 November 2009 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 30.11.09
Medale:
Brak
Moim zdaniem ciotka Harry'ego Jamesa Pottera, Petunia, jest charłakiem i dlatego nienawidzi czarodziejów tak samo jak woźny Hogwartu Filch. To zrozumiałe, bo kto by chciał mieć jakieś magiczne zdolności i nie móc się nimi posługiwać? Zapewne gdyby tak było w moim przypadku także bym nienawidziła czarodziei, czasami się cieszę, że w realu jestem osobą niemagiczną [chociaż nie wiem...], ponieważ w świecie magicznym ludzie z tak zwaną brudną krwią mają więcej problemów niż co warte, nie zniosłabym ciągłych przytyków i uwag od 'lepszych od siebie' czystokrwistych arystokratów pokroju rodu rodziny Malfoy, którą ponad wszystko uwielbiam, tak samo jak Lestrange czy Zabini.
~shallion0patty F
Dodano dnia 15 December 2009 18:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.12.09
Medale:
Brak
Petunia nigdy NIE uczyła się w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.
Przeczytajcie uważnie 7.tom! Petunia korespondowała z profesorem Dumbledorem, ponieważ chciała, by rodzice byli z niej dumni równie, jak z Lily. Ale nie umiała czarować. Wszystko to było napisane w Insygniach Śmierci.
Baaj.
!Milka F
Dodano dnia 20 December 2009 15:09
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Przeczytajcie uważnie 7.tom!

A Ty przeczytaj uważnie datę dodania artykułu i może odkryjesz, że było to pisane przed wydaniem VII części -.-
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 March 2013 11:12
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Przypuszczenia jak dziś już wszyscy wiemy okazały się chybione, ale to żaden wstyd. Wiele osób zastanawiało się skąd ciocia Petunia wie cokolwiek o Azkabanie. Okazało się, że młody Severus Snape opowiadał o nich Lilly, a Petunia podsłuchiwała... bardzo fajny artykuł Uśmiech Daję W, bo zawarte w nim teorie z perspektywy czasu ciekawie się rozważa Oczko
~MorrisDooke F
Dodano dnia 28 December 2022 19:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
<a href="https://www.hydroxychloroquinex.com/">hydroxychloroquine plaquenil</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 45% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 27% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 212
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59