Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona o Voldem...
Hermiona o Voldemorcie i skrzatach domowych
Przez chwilę Harry rozważał to w milczeniu. Jak Voldemort mógł popełnić taki błąd? Nagle usłyszał chłodny głos Hermiony:
- To oczywiste, że Voldemort nie raczył zaprzątać sobie głowy takimi nędznymi stworzeniami jak domowe skrzaty, podobnie jak wszyscy mieniący się czarodziejami czystej krwi, którzy traktują je jak zwierzęta... i nigdy nie pomyślał o tym, że są obdarzone takim rodzajem magicznej mocy, jakim on nie włada.

Zakonu Feniksa nie-recenzja
Film wszedł do kin, gra jest na półkach. Wchodząc do Empiku czułam się niemal jak przed premierą każdego tomu książki. Drżącymi rękami, niemal z namaszczeniem, wzięłam do ręki pudełko i poszłam do kasy z błogością rozmyślając nad godzinami spędzonymi przed komputerem rozpracowując Hogwart, wykonując zadania, ucząc się zaklęć i dokuczając Umbridge. Nie przejmowałam się, że zaraz z mojej kieszeni wyjdzie 129zł- to się nazywa radość! Czym prędzej pojechałam do domu, by zainstalować moje cudo. Wszystko to za sprawą tych kwiecistych zapowiedzi i zapierających dech w piersiach opowieściom. Gra instaluje się szybko, to dobrze. A dalej... Bywa różnie. Pominę wszystkie szczegóły, skupię się na tych ważniejszych elementach.

Początek niezły, ciekawy pomysł z Prorokiem Codziennym na wstępie do gry. Nie wiem jaki jest sens tego "pojedynku" z dementorem- przecież z góry wiadomo, że nie ma po co tego robić, bo Harry i tak ich pokona. Taki motyw pojawia się kilkakrotnie, ale o tym później. Dalej, jak dla mnie, zdecydowanie za dużo fragmentów filmu. Długie kawałki tylko nudzą, a nie urozmaicają. W domu przy Grimmauld Place 12 już jest trochę ciekawiej, bo trzeba się nauczyć paru pierwszych zaklęć, a tu duży, chyba największy plus: to nie komputer wybiera jakie zaklęcie rzucamy, tylko my, wykonując odpowiednie ruch różdżką. Nie jest to skomplikowane, a bardzo uatrakcyjnia grę i sprawia, ze nie jest banalna. W miarę jak postępuje fabuła i wykonujemy zadania, uczymy się nowych zaklęć i uroków co sprawia, ze jest czas na poćwiczenie i zapamiętanie ruchów myszką.

Mapa Huncwotów to nieocenione i wręcz niezbędne narzędzie, gdyż zamek jest tak duży, że błąkanie się po nim jest nieskuteczne. Wybieramy na mapie miejsce gdzie chcemy iść lub zadanie, które chcemy wykonać, a potem podążamy za śladami stóp. To bardzo ułatwia życie. Jeśli odkryjemy hasła do portretów, to prowadzą również przez te skróty. Wspomniane hasła zdobywamy poprzez wykonanie prostych zadań, np.: zapytać o coś innego portretu, zaczepić jakiegoś Puchona, zdobyć Proroka Codziennego... To jest zajmujące i na prawdę niezłe!

Najbardziej rozbudowanym elementem jest zbieranie członków GD. Wydaje się proste: otworzyć mapę Huncwotów, znaleźć jedną osobę z listy, podejść do niej i tak po kolei. W rzeczywistości to nie tak jest. Każda osoba ma dla nas zadanie. Jedne są proste (przynieść książkę z biblioteki), a inne wręcz przeciwnie (szukać w CAŁYM Hogwarcie gadających gargulców). To wymaga zachodu i fascynuje, a tak powinno być. Kiedy mamy ich już wszystkich w Pokoju Życzeń, trzeba ich uczyć zaklęć. Są również zadania od nauczycieli, ale tu wystarczy znaleźć odpowiednią książkę. Przydaje się pomoc Prawie Bezgłowego Nicka, bo kiedy utkniemy, możemy być prawie pewni, że coś podpowie. Na tym polega większość gry. W pewnym momencie Umbridge zostaje dyrektorem i trzeba jej "pomagać" rozkładając bagna Freda i Georga, wylewając Eliksir Poplątania Języka na radiowęzeł i inne.

Są również lekcje oklumencji. Byłam ciekawa jak to będzie zrobione i... polega to na tym, że naciskając strzałki na klawiaturze musimy skierować różdżkę Snape'a na środek. Bez komentarza...
No i wreszcie sen, droga do Ministerstwa Magii i pojedynki w nim. Zupełny bezsens. Machamy długi okres czasu różdżką, a zaznaczam, że tu nie ma znaczenia w jaki sposób się to robi. Najpierw jesteśmy Harrym, potem Syriuszem, a na końcu Dumbledorem- najdłużej. Zrobione dla tzw. picu, bo trzeba machać i klikać, klikać i machać. Nuda.

Wracamy do Hogwartu i ja zatrzymałam się w momencie szukania rzeczy Luny. Za Chiny ludowe nie jestem znaleźć w ogromnym zamku 5 przedmiotów! Tu nawet duch Gryffindoru mi nie chce pomóc!

Pojawia się jeszcze jedna sprawa, która nie ma wielkiego znaczenia dla fabuły, ale jest ciekawa. Mianowicie punkty odkrycia. Hogwart jak zwykle jest pełen tajemnic i zagadek, a wyjątkowo także zepsutych przedmiotów. Za naprawienie, odkrycie tajemnicy, rozpalenie pochodni, a nawet pokonanie kogoś w minigrze (szachy, gargulki, eksplodujący dureń), dostajemy punkty. Kiedy zbierzemy ich odpowiednią ilość, nasze czary są mocniejsze i dostajemy bonus, który jest do obejrzenia w Pokoju Nagród. Nie jest to coś takiego jak Komnata Fasolek. Tam po prostu lądują puchary, które można oglądać i odkrywają się dodatkowe materiały. Są to filmiki z wypowiedziami aktorów, twórców gry i innych. Hola, hola! Wydaje się że fajnie? No cóż, porażka. Niestety, to typowe dla dodatków, do tego fragmentu nie dobrali się tłumacze, więc dla tych, co nie rozumieją płynnej mowy angielskiej, raczej bezużyteczne. Tak samo z resztą, jak cały pokój.

Ale podsumowując: jest na prawdę nieźle i gra nie jest tylko na poziomie 8-latków. Mając -naście też można się świetnie bawić, a to za sprawą możliwości wyboru stopnia trudności w menu gry. Pozytywną opinię dostaje też ode mnie ścieżka dźwiękowa, ale za to grafika mocno rozczarowuje. Miała być genialna, ale jak się ustawi najwyższą rozdzielczość i dokładność szczegółów, to gra po prostu jest wooolna i zacina się. Moim zdaniem warto kupić, bo chociaż to nie ideał, jest wciągająca.




Nadesłane przez: levandi
Dodane: lipiec 15 2007 01:59Kotecek7
Komentarze
~Maladie F
Dodano dnia 15 September 2008 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3691
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Według mnie V część gry jest lepsza od pozostałych czterech,ponieważ:
1) szybciej chodzi i nie zacina się (przynajmniej na moim kompie)
2) możemy sami decydować, jakie zaklęcie rzucimy
3) jest bardzo dużo sprzątania i naprawiania, co mi się podoba
4) możemy zaczepić kogoś w dowolnej chwili i z nim powalczyć

Plusów jest więcej, ale nie chce mi się wszystkich wymieniać xD
~Liryczna F
Dodano dnia 26 September 2008 00:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.09.08
Medale:
Brak
Artykuł jest fajny, a co do rzeczy Luny, to pamiętam, gdzie są trzy.
Jedna jest na stoliku w Wielkiej Sali.
Druga pod liśćmi na głównym dziedzińcu.
I trzecia na korytarzu, tam gdzie jest dziewczyna z eksplodującym pasjansem, chyba tak Rozbawiony
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 18 November 2008 20:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Ta gra jest świetna.Mam ja już dość długo i uważam,że jest najlepsza ze wszystkich wydanych.Teraz czekam tylko na następne gry...
Są również lekcje oklumencji. Byłam ciekawa jak to będzie zrobione i... polega to na tym, że naciskając strzałki na klawiaturze musimy skierować różdżkę Snape'a na środek. Bez komentarza...
No i wreszcie sen, droga do Ministerstwa Magii i pojedynki w nim. Zupełny bezsens. Machamy długi okres czasu różdżką, a zaznaczam, że tu nie ma znaczenia w jaki sposób się to robi. Najpierw jesteśmy Harrym, potem Syriuszem, a na końcu Dumbledorem- najdłużej. Zrobione dla tzw. picu, bo trzeba machać i klikać, klikać i machać. Nuda.\
Z tym akurat sięzgodzę.Liczyłam na coświęcej,ale coż,,,bywa,...
Mapa Huncwotów to nieocenione i wręcz niezbędne narzędzie, gdyż zamek jest tak duży, że błąkanie się po nim jest nieskuteczne. Wybieramy na mapie miejsce gdzie chcemy iść lub zadanie, które chcemy wykonać, a potem podążamy za śladami stóp. To bardzo ułatwia życie. Jeśli odkryjemy hasła do portretów, to prowadzą również przez te skróty. Wspomniane hasła zdobywamy poprzez wykonanie prostych zadań, np.: zapytać o coś innego portretu, zaczepić jakiegoś Puchona, zdobyć Proroka Codziennego... To jest zajmujące i na prawdę niezłe!
Rzeczywiście bez Huncwotów długo bym tam błądziął.;p
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 30 December 2008 12:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Ja mam akurat ustawiony język Polski i wyłączone napisy.Artykuł fajny lekko i przyjemnie mi się czytało.Gra moim zdaniem jest świetna,jest tam dużo łamigłówek,zagadek oraz zadań.Levandi masz racje niekture z nich są trudne,inne zaś łatwe.Hogwart jest duży i bardzo łatwo się zgubić.Ja także
czułam dreszczyk podniecenia kiedy pojechałam do sklepu a celem była właśnie gra HP i ZF.Ja także gre mam już dość długo,i jak mówiłam uważam że jest świetna.
Za art. daje PO
~oranzo F
Dodano dnia 15 March 2009 12:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.03.09
Medale:
Brak
niedawno zaczęłam grać i jest nawet nawet.
to prawda, że fajnie jest, bo się samemu wybiera zaklęci i gra ma minusy (nie chce mi się wymieniać).
A jeśli chodzi o artykuł to jest super! daje W
~Wolfy F
Dodano dnia 21 March 2009 16:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 238
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Ciekawa recenzja. Zdarzyło się parę niewielkich błędów, tu i ówdzie brakuje kropki nad literką, ale wiadomo, coś takiego się zdarza.
Zabawny opis emocji towarzyszących kupowaniu gry. Taa... Skąd ja to znam.
Co do samej gry jest bardzo fajna, ale brakuje mi fasolek, takich jakie były w grze HP i CO. Ogólnie gra jest udana, tak myślę.
Dam Ci W, a co tam. xD
~Rolanda Hooch F
Dodano dnia 07 June 2009 20:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -81
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 20.04.09
Medale:
Brak
Artykuł jest fajny, a co do rzeczy Luny, to pamiętam, gdzie są trzy.
Jedna jest na stoliku w Wielkiej Sali.
Druga pod liśćmi na głównym dziedzińcu.
I trzecia na korytarzu, tam gdzie jest dziewczyna z eksplodującym pasjansem, chyba tak
~Weasleyy F
Dodano dnia 08 December 2009 21:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
Dzięki Liryczna.
Już wiem gdzie to licho rzeczowe xD
Największy PLUS to Mapa Huncwotów.
Gra naprawdę się nie zacina i jest dosyć ciekawa...
Gdyby tylko nie te długie sceny z Filmu było by Super na 100%.Jupi!
~Piotrek232 F
Dodano dnia 21 February 2010 17:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
Artykuł super i w ogóle .Gra też mi się podobała ,ale strasznie denerwujące były momenty gdzie trzeba było zbierać członków do GD.
Uważam ,że najlepszą grą z HP jest 6 jak dotąd .Choć 5 ma ważną zaletę:
można wyświetlić mapę huncwotów kiedy się tylko chce.Choć 6 ma eliksiry i to jest fajne.Daje WYBITNYUśmiech
~Promitet F
Dodano dnia 21 March 2010 14:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Noo noo ... Fajny artykuł . ( nie recenzja ! ) No ja tam w to gram .
Nie za często bo bardziej jestem zainteresowana śmiechem .
Postaci jak się przyjrzy chodzą jak pijane . Przynajmniej u mnie to widać . Może dla tego że gram w to na PSP . !
`RazorBMW F
Dodano dnia 17 July 2010 10:25
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Lord
Punktów: 820792
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 85
Data rejestracji: 04.10.09
Medale:
Medal
To nie recenzja bo bardziej opis. Sama gra jest typowa dla serii HP, czyli jest, niestety, przeciętniakiem zrobionym tylko na okazję filmu, nie jest taka hmm... pełnoprawna gra.
~Random F
Dodano dnia 03 August 2010 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sklepikarz z Pokątnej
Punktów: 839
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 02.08.10
Medale:
Brak
Artykulik jest przyjemny. Odzwierciedla rzeczywistość tej gry.
Mi w niej podoba się funkcja, że to my wybieramy co chcemy zaczarować, kiedy a także nie zapomnę o fakcie, że możemy użyć dowolnego czaru.
Autor artykułu ma rację co dobrego wykorzystania Proroka przy każdym rozpoczęciu zabawy i z tym się zgadam.
Grę przeszedłem już sporo razy i nie żałuję spędzenia czasu nad nią.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 December 2013 12:05
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Nawet w odległych czasach zdarzyło się zagrać. A może będąc bardziej szczerym, to przyglądać jak z grą radzi sobie siostrzeniec. Może i nie powala, ale dla mnie, którego większość gier jest "po prostu" fajna zrobiła w miarę pozytywne wrażenie.
~MaryWilliams F
Dodano dnia 17 October 2022 16:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 38
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 15.10.22
Medale:
Brak
Witam , zdecydowanie mogę polecić slot, który można znaleźć tutaj best online casino reviews https://www.slots...ne-casinos . gra, oraz oprawa dźwiękowa dają możliwość zapoznania się z klasycznym slotem. Wszystko w tej grze przypomina o nim - symbole i dźwięki. Projekt gry jest prosty, ale jest zrównoważony przez ekscytujące funkcje gry.
~KarolGeras F
Dodano dnia 29 May 2023 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 29.05.23
Medale:
Brak
Może pomóc Twojej firmie poprawić widoczność w Internecie i zwiększyć ruch organiczny dzięki naszym rozwiązaniom internetowym zorientowanym na SEO. Korzystając z najlepszych praktyk branżowych, https://vollwebst... aby zwiększyć rankingi Twojej witryny w wyszukiwarkach, zapewniając Twojej firmie przewagę w dzisiejszym wysoce konkurencyjnym krajobrazie cyfrowym.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [18 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 13% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 4% [1 głos]
Nędzny Nędzny 4% [1 głos]
Okropny Okropny 4% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 360
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59