Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Tajemniczy Ronald
Tajemniczy Ronald
- No to dlaczego nie zrobiłeś tego wczoraj wieczorem? - zapytała Hermiona. - A w ogóle, gdzie ty byłeś?
- Ja... chciałem się przejść.
Harry'ego owładnęło wrażenie, że nie jest jedyną osobą, która coś ukrywa.

Lęki, fobie i manie
Postanowiłem zebrać informację na temat tego czego bali się czarodzieje. Każdy z nich odczuwał pewne mniej lub bardziej uzasadnione lęki. Każdy się czegoś obawiał. Najczęściej był to strach przed Voldemortem spotęgowany przez jego powrót. Wiele postaci miało jednak swoje, własne oryginalne lęki. Część z nich spowodowana była traumą w dzieciństwie (np. Ron), niektóre były mało uzasadnione, wręcz komiczne.
Tak np. Ron, odczuwał ogromną odrazę, do pająków (arachnofobia ). Nie było dla niego znaczenia czy pająk jest mały czy duży. Każdy powodował w nim obrzydzenie. Możemy domyślać się jaki strach spowodowała u niego wycieczka do Zakazanego Lasu w celu pogawędki z Aragogiem. Aragog był ogromnym pająkiem. W dodatku należał do ich wyjątkowo groźnego gatunku- Akromantuli. Na całe szczęście Rona i Harry'ego uratował samochód Artura Weasley'a - stary Ford Anglia, który uratował ich przed szybką śmiercią. Koledzy Rona, również mieli takie ''strachy''.
Neville panicznie bał się swojej babci - starszej pani z wypchanym sępem na głowie. Dlatego też (podobnie jak u Rona) jego boginem było to czego się najbardziej bał. Seamus obawiał się wydającej przeraźliwie dźwięki Szyszymory (czyżby jakaś Szyszymora przestraszyła młodego Finnigana w dzieciństwie?).
Harry rzecz jasna najbardziej bał się Voldemorta. Nie ma nic w tym dziwnego jak spotyka się z nim tak regularnie.
Pani Weasley troszczyła się najbardziej o swoją rodzinę, dlatego dręczyły ją wizje śmierci członków jej rodziny oraz Harry'ego, którego przyjmowała jak syna. W ZF, spotkała się z boginem, który po kolei przybierał takie postacie.
Nie wiemy niestety czego mogła bać się Hermiona Granger. Niektórzy (jak Ron) uważają że mogła być to nie napisana na maksimum punktów praca domowa. Nie można tej hipotezy odrzucić Uśmiech. Alastor Moody cały czas bał się jakiegoś podstępu. Dlatego też cały czas miał przy sobie piersiówkę, po to aby nikt nie dosypał mu niczego do picia. Nigdy też (trochę przesądnie) nie wsadzał różdżki do kieszeni, znajdującej się z tyłu (pewnie nie chciał stracić części tylnej ciała, tak jak stało się z jego nosem). Z całą pewnością uwięzienie go na cały rok szkolny w pewnej skrzyni nie zmniejszyło jego obaw.
Pogodna Luna Lovegood - przeciwieństwo Moody'ego prawdopodobnie nie miała żadnych większych lęków. Była odważna, jej wyobraźni nie ograniczało to, co się dzieje. To ona wpadła na pomysł żeby do Ministerstwa Magii polecieć testralami.
Wielu czarodziejów miało też pewne manie, i zachowania maniakalno- depresyjne.
Objawy te stwierdzono u niejakiego Toma Riddle'a, woźnego Filcha, kotki Norris, prof. Umbridge i profesora Snape'a). Wszystkie te osoby łączy jedna rzecz. Są mściwe. Mają manię prześladowczą. Nie są w stanie usiedzieć w towarzystwie nielubianej osoby bez jakiegoś niemiłego incydentu.
Snape uwielbiał się wyżywać emocjonalnie na Harrym, czym próbował złagodzić swój wstręt do ojca Harry'ego Pottera.
Dolores natomiast sama knuła intrygi, o których nie wiedział nawet Korneliusz Knot.
Kotka Norris razem ze schorowanym Filchem , węszyła po korytarzach w celu wstawienia uczniom jakiegoś szlabanu.
Mam nadzieję że ten art opisał dosyć dobrze czego bały się postacie z Harry'ego Pottera i dlaczego miały te, a nie inne lęki. Zapewne wiele rzeczy zostało pominiętych, ale
dlatego, bo art zwyczajnie byłby za długi.




Nadesłane przez: Syriusz_Black
Dodano: wrzesień 22 2007 18:27Kotecek2
Komentarze
~Chii F
Dodano dnia 31 August 2008 00:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 66
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
"Neville panicznie bał się swojej babci- starszej pani z wypchanym sępem na głowie". Kłania się nieznajomość książki, bo Neville najbardziej lękał się Snape'a.
~ain_eingarp F
Dodano dnia 01 September 2008 00:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 400
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
1."Na całe szczęście Rona i Harry'ego uratował samochód Artura Weasley'a - stary Ford Anglia, który uratował ich przed szybką śmiercią." - powtórzenie.
2."Neville panicznie bał się swojej babci- starszej pani z wypchanym sępem na głowie". Neville bał się Snape, a śmieszna postać bognia Neville'a to Snape w ubraniach jego babci.
3."Harry rzecz jasna najbardziej bał się Voldemorta." Bogin to postać, która materializuje największe lęki osoby, która przed nim stanie, tak ? Więc jeśli tak to zgodnie z tym największym lękiem Harry'ego był dementor.
4."...Snape'a)..." A ) po co ?
Parę błędów było, aleartykuł pomysłowy.
PO.
~Yennefer F
Dodano dnia 08 September 2008 20:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hmmm... no nie jest ten art jakiś nadzwyczajnie piękny, ale ie jest też zły. Myślę, że zdecydowanie mógłbyś napisać lepszy, ale na zachętę dam PO.
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 September 2008 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No właśnie. Neville bał się Snape'a, Voldemorta i dopiero potem swojej babci. Ksiązka, książka! No ale nieźle. Nie będę pisac co ain_eingarp, ale chciałam, ale po co się powtarzać. Z.
~Kei F
Dodano dnia 15 September 2008 21:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Neville panicznie bał się swojej babci - starszej pani z wypchanym sępem na głowie.

Harry rzecz jasna najbardziej bał się Voldemorta. Nie ma nic w tym dziwnego jak spotyka się z nim tak regularnie.


Moody cały czas bał się jakiegoś podstępu.

3 błędy w jednym arcie (Już nie mówię o powtórzeniu). No to się chyba książki nie czytało :/
Tak jak już zauważyli wcześniej inni czytający, Neville bał się Snape'a.
Harry nie bał się Voldemorta tylko dementorów. (Sam Dumbledore mówi, że ''banie się samego strachu, jest bardzo mądre'', czy jakoś tak).
Ten Moody to nie był przecież Moody :/
Kurde, stary weź jeszcze raz przeczytaj książkę, bo się wystawiłeś na pośmiewisko.
Za arta dam Ci ''Nędzny'', wybacz.
778
Dodano dnia 19 September 2008 18:12
Kei, zgadzam się z Tobą całkowicie. Istne kpiny. Przecież książka nie plecie takich bzdur, co tu są wypisane. Nie podoba mi się ten artykuł. Również daję N.
~Sara Scofield F
Dodano dnia 21 September 2008 23:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 17.09.08
Medale:
Brak
nuda!!! co za beznadziejny art?? porażka.. czytałam do połowy z nijakim zainteresowaniem, ale druga połowa prześliznęła mi się prze mózg jak woda przez palce... a ile błędów to już nie wspomnę..
~Villemo F
Dodano dnia 23 October 2008 15:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Beznadziejny artykuł :/ Wystarczy przeczytać kilka zdań, by się zorientować, że autor nie zna treści książki :/ I jeszcze te błędy. Więcej niż na Nędzny stanowczo nie zasłużyłeś.
~Hermione_Granger F
Dodano dnia 25 October 2008 17:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 160
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 28.09.08
Medale:
Brak
1.Neville najbardziej bał się Snape'a.
2.Harry nie bał się Lordzia Voldzia.Ain-eingrap - Pan Potter najbardziej nie bał się dementorów,tylko jak stwierdził Lupin - bał się strachu.

Sporo błędów,ale ciekawy pomysł.Dam zadowalający.

P.S.Ja również mam arachnofobię.
~mistake F
Dodano dnia 26 October 2008 17:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2208
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Chciałam, aby ten art skończył się jak najszybciej. Był on nudny z błędami, nie tylko ortograficznych. Można było się zorientować, że nie znasz dobrze treści książki. Przynajmniej miałeś fajny pomysł, daję "Z".
~Carla_Black F
Dodano dnia 26 December 2008 22:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 172
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 23.12.08
Medale:
Brak
Oj spodziewałam się czegoś fajnego i się zawiodłam. Styl pisania trochę za luźny, chociaż każdy lubi co innego i nie mam prawa zmieniać stylu autora, jednakże ta emitonka żółta razi mnie w tym arcie. Wpadka z Nevillem, który najbardziej bał się oczywiście Snape, a nie swojej babci. No z resztą nie będę powtarzać błędów, które powyżej zostały już wymienione. Pomysł był, ale fajnie przestało być już po pierwszym zdaniu. Szkoda. Nie daję O, bo jak już wspomniałam plus za pomysł, niech będzie N.
~emilie F
Dodano dnia 01 January 2009 23:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Artykuł nie jest zły. Kilka błędów ale przecież każdy może się pomylić . Ja przynajmniej lepszego bym nie napisała. Przecież dopiero zaczynam. Ludzie boją się ale to przecież ludzkie. Nie jest źle. Mogłoby być gorzej . Oto nasze lekarstwo. Nowy cudowny lek.
~Maladie F
Dodano dnia 22 January 2009 15:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3691
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł nie jest zły, sam pomysł nawet ciekawy, ale przed napisaniem następnego proponuję Ci przeczytać książkę i słownik interpunkcyjny. Nędzny. Nie mogę dać nic więcej, za taki artykuł.
~gandzia F
Dodano dnia 01 February 2009 15:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 22.01.09
Medale:
Brak
Bogin Nevilla przybrał postać Snape'a, nie nie jego babci.... Harry nie bał się najbardziej Voldemorda, lecz dementorów....A Moody chodził z piersiówka, poniewaz byl tam Eliksir Wielosokowy < nie byl to prawdziwy Moody> Jednak pomysł na artykuł fajny... tylko ZadoWalaJacy !!!
~Ami F
Dodano dnia 06 February 2009 09:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Neville nie bał się swojej babci tylko Snape'a! Jego bogin miał tylko strój jego babci!
Harry nie bał się Voldzia tylko dementorów!
A Moody chodził z tą piersiówką bo był tam Eliksir Wielosokowy!
Błędów dużo.
Tylko PO
~Ann F
Dodano dnia 06 April 2009 15:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Sporo błędów rzeczowych jak i ortograficznych, interpunkcyjnych, literowych. Ogółem pomysł był całkiem fajny i wiązałam z tym artykułem nadzieje na miłą lekturę, jednak zawiodłam się. Całokształt nie przypadł mi do gustu oceniam na Z.
~Elfka F
Dodano dnia 02 May 2009 17:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 702
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 02.05.09
Medale:
Brak
A pan Longbottom bał się Snape' a!!! Mimo że babci też sie pewnie bał ale waź daj spokuj...
Błedy się sypią jak z rękawa. I taki oryginalny tytuł a treść. Chce olecieć na miotle do Afganistanu, ukryć się pod Afaratką i nigdy się ni pokazać nikomu na oczy! Zbaczasz z tematu i w ogóle Nędzne to jak nie wiem co.wtf
~lily_poter14 F
Dodano dnia 07 May 2009 10:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -54
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 05.05.09
Medale:
Brak
Na całe szczęście Rona i Harry'ego uratował samochód Artura Weasley'a - stary Ford Anglia, który uratował ich przed szybką śmiercią.

Powtórzenie.

Neville panicznie bał się swojej babci - starszej pani z wypchanym sępem na głowie.

Neville nie bał się swojej babci tylko Snape'a. Snape-bogin miał na sobie ubrania babci co rozśmieszyło " widownie " . wtf


Koledzy Rona, również mieli takie ''strachy''.

Nie rozumiem sensu tego zdania... wtf

Każdy z nich odczuwał pewne mniej lub bardziej uzasadnione lęki. Każdy się czegoś obawiał.

Powtórzenie.

Harry rzecz jasna najbardziej bał się Voldemorta. Nie ma nic w tym dziwnego jak spotyka się z nim tak regularnie.

Harry nie bał się Voldemorta tylko dementorów na III roku nauki .

Autor w ogóle nie przeczytał książki, czy tak ? Cool A do filmu nawet nie zajrzał, wystarczyłoby obejrzeć z uwagą film i wszystko byłoby poprawnie . ;]


Ocena : N - przykro, pochwalam pomysł, ale błędy ... Niee
~Gini F
Dodano dnia 18 June 2009 10:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -84
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 18.06.09
Medale:
Brak
Tylko pomysł był dobry. To był najgorszy artykuł jaki czytałam na tej stronie. Pojawiały się tu liczne błędy jak zauważyli moi poprzednicy. Daje okropny.

P.S. Ten artykuł nie powinien się tu znajdować.
~MaGiC GiRl F
Dodano dnia 28 July 2009 16:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 26.07.09
Medale:
Brak
W 3 części HP było napisane, że bogin Hermiony zmienił się w jednego z profesorów oznajmiającego, że oblała egzaminy.Dodatkowo w 1 części Hermiona powiedziała: Mogliśmy zginąć,albo co gorsza mogli na wylać.To jest dowodem czego panna Granger się obawiała.Artykuł powinien być o wiele bardziej dopracowany
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 2% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 35% [32 głosów]
Nędzny Nędzny 37% [34 głosów]
Okropny Okropny 10% [9 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 289
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59