Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Fred czy George?
Fred czy George?
I znów piękny atak tłuczkiem... to Fred Weasley, nie, to George Weasley... co za różnica...
Bahanki
Czym są Bahanki?

Wygląd:
Bahanki przypominają małe ludziki. Ich ciało w całości porośnięte jest gęstym, czarnym futrem. Posiadają dwie pary rąk i nóg oraz grube, zaokrąglone, błyszczące skrzydła kojarzące się ze skrzydłami żuka. W ich otworze gębowym znajdują się dwa rzędy ostrych, cienkich jak igły, jadowitych zębów. Bahanki często myli się z elfami, które, pomimo podobnego wyglądu, są zupełnie innym gatunkiem.



Występowanie:
Bahanki preferują chłodny klimat, więc spotyka się je w całej północnej Europie i Ameryce. Na ich kryjówkę doskonale nadają się stare, zakurzone zasłony.

Usposobienie:
Bahanki uwielbiają nieokiełznane zabawy, podczas których niszczą co popadnie. Ponadto potrafią być niebezpieczne - gdy nieprzyjaciel wtargnie do ich kryjówki [na przykład chcąc zmienić zasłony] szybko wylatują z niej i, odgrażając się piąstkami, przygotowują do pokąsania wroga.

Jak pozbyć się bahanek?
Według Poradnika zwalczania szkodników domowych Gilderoya Lockharta najlepszy do tego celu jest bahanocyd w sprayu (środek bahankobójczy). Porządne pryśnięcie nim prosto w bahankę powinno ją sparaliżować. Aby zachować środki bezpieczeństwa, podczas debahanacji warto zakryć usta i nos chustką.

Klasyfikacja wg skali Ministerstwa Magii:
Według pracowników Urzędu Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami, bahanka uzyskała status 'XXX' - co oznacza, że odpowiedzialny czarodziej powinien dać sobie z nią radę.

Etymologia nazwy:
Nazwa bahanka nawiązuje do bachanalii, jako że polskie bahanki uwielbiają szalone zabawy, podczas których sieją zniszczenie. W języku angielskim bahanki znane są jako Doxies.

Rozmnażanie:
Samice bahanki składają na raz około pięciuset jaj. Następnie jaja zakopywane są przez nie w ziemi. Młode wykluwają się po dwóch, trzech tygodniach.

Inne informacje:
* Bahanki są jadowite! W razie ugryzienia należy zażyć antidotum.
* Ze względu na brak konkretnych magicznych właściwości, jad oraz zniszczenie jakie powodują, bahanki są oficjalnie uznane za szkodniki.
* Fred i George Weasleyowie podczas produkcji Bombonierek Lesera, testowali jad bahanki. Niestety wyniki ich badań nie są znane.

Więcej na temat walki z bahankami przeczytasz w Poradniku zwalczania szkodników domowych Gilderoya Lockharta.
Komentarze
~adrianhale F
Dodano dnia 18 November 2009 13:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 18.11.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Dużo pracy w niego włożyłaś, to widać. Wygląd szczegółowo opisany, w języku dla wszystkich zrozumiałym. Dla ułatwienia wyobrażenia dodałaś obrazek. Zgadzam sie z poprzedniczką, dużo pracy w niego włożyłaś. Za to wielki plus.+
~Arie Luna F
Dodano dnia 18 November 2009 15:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -20
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 08.11.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł - warto wiedzieć takie rzeczy, są bardzo przydatne, ale jakie antidotum? Tego właściwie nie wiem.Zawstydzony Z początku gdy jeszcze nie przeczytałam tej informacji sądziłam że to połączenie elfa z trollem, ale jednak się pomyliłam. Uh-oh!
!Dominika F
Dodano dnia 18 November 2009 15:50
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2702
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 325
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Mnie się ten artykuł tak średnio spodobał. Chodzi mi głównie o sposób w jaki został napisany, bo ja zdecydowanie wolę, jeśli cały tekst jest spójny, niż podzielony, tak jak Ty to wióro zrobiłaś. Ale z drugiej strony znowu, o bahankach nie ma aż tak dużo informacji, żeby można było napisać długi i zgrabny artykuł, więc wyodrębnienie każdej informacji spowodowało, że optycznie wydłużyłaś tego arta, co w sumie jest dobre. Jeśli chodzi o treść, to tutaj nie mam się do czego przyczepić, wszystko jest w jak najlepszym porządku, błędów żadnych nie zauważyłam.
I teraz sama nie wiem jak mam ocenić Twoją pracę, bo z jednej strony mi się podobała, a z drugiej nie za bardzo, więc na razie się wstrzymam.
3687
Dodano dnia 18 November 2009 17:20
Ponadto potrafią być niebezpieczne - gdy nieprzyjaciel wtargnie do ich kryjówki [na przykład chcąc zmienić zasłony] szybko wylatują z niej i, odgrażając się piąstkami, przygotowują do pokąsania wroga.

Niepotrzebny przecinek.
bahanocyd w sprayu

B z dużej litery.

Artykuł ciekawy, (nareszcie jakiś nowy art!) dużo informacji, zdjęcie (dla mnie to jest plus).
!Ariana F
Dodano dnia 19 November 2009 00:15
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mistrz Zaklęć
Punktów: 2809
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 131
Data rejestracji: 09.08.08
Medale:
Brak
Chodzi mi głównie o sposób w jaki został napisany, bo ja zdecydowanie wolę, jeśli cały tekst jest spójny, niż podzielony, tak jak Ty to wióro zrobiłaś.



A ja myślę, że to podzielenie tekstu jest dużą zaletą tego artykułu, bo informacje podane są krótko, zwięźle i treściwie a ja osobiście ostatnio jakoś nie mam serca do czytania długaśnych esejów i prawdopodobnie gdybym zobaczyła tu coś takiego to mój kursor zaraz powędrowałby w prawy, górny róg monitora.
Mnie się artykuł podobał na tyle ile może podobać się artykuł o tej tematyce. Wiadomo, że bahankami człowieka trudno zaciekawić a przynajmniej człowieka takiego jak ja, ale całość stanowi dobre podsumowanie tego, co o tych stworzonkach mogliśmy dowiedzieć się z książek a czegoś takiego też nam tutaj potrzeba.
Jedyne co mnie tutaj jakoś uderzyło to chyba ten wykrzyknik:

Bahanki są jadowite!


który - przynajmniej moim zdaniem - nieszczególnie pasuje do formy całego tekstu. Poza tym w porządku. ;]
!Guardian F
Dodano dnia 19 November 2009 15:47
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 377
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal
Artykuł ładny. Co do formy, to mimo tego, że nie lubię podejścia encyklopedycznego do artykułów na hogsm., to akurat ten był na tyle krótki, że nie odczułem wad tej kompozycji. Generalnie nie mam zastrzeżeń, z wyjątkiem tego:
Etymologia nazwy:
Nazwa bahanka nawiązuje do bachanalii, jako że polskie bahanki uwielbiają szalone zabawy, podczas których sieją zniszczenie. W języku angielskim bahanki znane są jako Doxies.
Skoro mówisz o etymologii nazwy i wspominasz o angielskiej nazwie, to warto też wspomnieć od czego Doxies pochodzą. W innym wypadku to zdanie wg mnie jest zbędne.

I jeszcze to:
Samice bahanki składają na raz około pięciuset jaj. Następnie jaja zakopywane są przez nie w ziemi. Młode wykluwają się po dwóch, trzech tygodniach.
A co z samcami? ;p

Poza tym zgadzam się z uwagą Ariany dotyczącą wykrzyknika. Ale artykuł ogólnie dobry i PO ląduje w ocenach.
!niewesolypagorek F
Dodano dnia 19 November 2009 15:55
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 10408
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 397
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal Medal Medal
A co z samcami? ;p

Niestety nie mam pojęcia, bo osobiście nie spotkałam się z bahanką. Bahankiem? Możemy się tylko domyślać... ;P

Ciekawy artykuł - warto wiedzieć takie rzeczy, są bardzo przydatne, ale jakie antidotum?

Antidotum na jad bahanki. :}
Myślę, że uzdrowiciele ze św. Munga będą wiedzieli o co chodzi. Ewentualnie możesz się zwrócić z tym pytaniem do jakiegoś specjalisty od eliksirów. Nigdy nie byłam dobra z tego przedmiotu... ;d

jest pare niedociagniec ale ogolnie podziwiam Twoja wytrwalos Oczko

lol...

bahanocyd w sprayu


B z dużej litery.

Być może...
Wielką literą, jeśli już poprawiamy. :}
~Ann F
Dodano dnia 20 November 2009 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Krótko, zwięźle i na temat, ale jakoś tak nie przypadło mi do gustu, choć może to dlatego, że jestem chora i trudno przyswajam wszelkie informacje. Nie będę kontemplować błędów ponieważ jakichś rażących nie było. Ogólnie artykuł ładnie zbudowany plus zdjęcie... myślę, że należy się mocny zadowalający.
~Peepsyble F
Dodano dnia 21 November 2009 21:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ładnie, ładnie.
Szczerze mówiąc mi by się nie chciało pisać o bahankach. Nie pomyślałabym o nich. Skąd wytrzasnęłaś tyle informacji? ; d
Nie miałam pojęcia o niektórych rzeczach. Zdjęcie boskie. ; d
Przyjemnie się czytało, jak zwykle zresztą.
W książce mało było o nich informacji, więc jak na taki temat to całkiem dużo napisałaś.
Wybitny.
~Sayuki F
Dodano dnia 23 November 2009 16:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 390
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 09.09.08
Medale:
Brak
Tak, artykuł ciekawy, fajnie napisany, ale raczej mnie nie powalił na kolana. Dlatego tylko PO. Mimo wszystko doceniam pracę włożoną w jego napisanie. Tym bardziej, że już od bardzo dawna nie było żadnych, nowych artykułów. Czuję się, więc zobowiązana pogratulować Ci przełamania bezczynności panującej w tej dziedzinie. Ech, i to by było na tyle. Po kilku godzinach w szkole nie jestem w stanie napisać nic konkretniejszego.
~Hermi1108 F
Dodano dnia 25 November 2009 14:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 419
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Bardzo interesujący temat Oczko
Podoba mi się, że oddzieliłaś od siebie informacje co ułatwiło mi czytanie. Widzę, że w artykule zamieściłaś dużo informacji na temat tych stworzeń, ale nie za dużo co dodało artykułowi plusa gdyż nie męczyło czytanie Oczko . Dam W ponieważ widzę , że włożyłaś w to wiele trudu i pracy. Życzę wielu następnych tak ciekawych artykułów. Oczko
~polami F
Dodano dnia 26 November 2009 10:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
Ja też daję PO. Ja swoim mało wprawnym okiem żadnych błędów nie dostrzegłam, tekst łatwo się czyta, a temat zostaje solidnie opracowany. Nie będę powtarzać więcej opini czytelników nade mną, więc już znikam.
!Lady Shadow F
Dodano dnia 05 December 2009 12:42
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
I dla mnie podzielenie tekstu na więcej paragrafów jest wielką zaletą tego artykułu. Wydaję się bardziej przejrzysty i dodane tytuły pozwalają zapoznać się czytelnikowi o zawartości tekstu ^^. Ogólnie podoba mi się artykuł, wypisałaś wszystko co by się dało napisać o tych stworzeniach. Tak, błędów zbytnich nie wychwyciłam, a jeżeli jakieś były to zostały wymienione wcześniej. Tekst treściwy, czyta się płynnie i wielki plus za obrazek z Bahanką.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 10 December 2009 20:05
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Artykuł dobry. Mało ogólnie wiemy o bahankach, ale ten art przynajmniej mnie coś więcej o nich powiedział.
Wielki plus za zdjęcie++++++.
Daję Wybitny za włożony trud, czas i znalezienie informacji.
~Karola__94 F
Dodano dnia 12 December 2009 13:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 631
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł jest bardzo dobry. Tekst ładnie podzielony dzięki czemu lepiej się czyta niż jedna linijka pod drugą, dodatkowy plus za zdjęcie. Można wiele się z tego o bahankach dowiedzieć. Daje zasłużone W ;]
~Maladie F
Dodano dnia 26 December 2009 00:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3691
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Krótko i na temat. Łatwo się czyta, dzięki gdzieniegdzie pogrubionej czcionce i wypunktowaniu. Ciekawe zdjęcie.

Ciekawy artykuł - warto wiedzieć takie rzeczy, są bardzo przydatne, ale jakie antidotum?

Jak to, jakie? Oczywiście bezoar - kamień tworzący się w żołądku kozy - jest antidotum na każdą truciznę Jęzor

Naprawdę ładny art, Wióro. Nie znalazłam żadnych błędów. Zasługujesz na Wybitny Cool
~Irytek F
Dodano dnia 31 December 2009 17:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 78
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, na pewno włożyłaś w niego sporo pracy, ponieważ z tego co pamiętam mało informacji z tego jest zamieszczone w książce. Daję wybitny!
!Milka F
Dodano dnia 02 January 2010 13:33
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Występowanie:
Bahanki preferują chłodny klimat, więc spotyka się je w całej północnej Europie i Ameryce.

Syberia też powinna się nadać, w takim razie ;d.

Ogólnie - ładnie, fajnie, składnie i przejrzyście. Wszystkie arty o stworzeniach powinny mieć taki układ, moim zdaniem - lepiej się to czyta. Dam W Język.
~Weasleyy F
Dodano dnia 08 January 2010 22:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
No, ciekawy art, na serio Rozbawiony
Ciekawe informacje, brak potężnych błędów, wszystko wygląda OK.
Skoro jeszcze porada z książki Gilderoya Lockharta to musi być OK, no nie?? xD
Artykuł jest w Miarę długi, ale też nie czyta się go wieki jak niektóre artykuły w których pewne informacje są częściowo zbędne. Przejrzyście napisane, prawie że bezbłędnie. (Karolcia i Guardian przytachczyli błędy, ale się na nich nie wściekaj, OK? Rozbawiony)
Jeszcze ten wielki plus zdjęcia, czyli coraz lepiej ;P
Więcej na temat walki z bahankami przeczytasz w Poradniku zwalczania szkodników domowych Gilderoya Lockharta.

Taaak, to nam dużo powie xD
Daję Powyżej Oczekiwań Dowcipniś
~Lapa F
Dodano dnia 19 January 2010 21:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy, dobrze napisany artykuł. Czy te informacje są podane w książce?? Ja, mówiąc szczerze, mam wrażenie, że albo tego nie doczytałem albo Rowling wspominała o tych "milutkich" ludzikach poza sagą. Dobrze wyszukane info (bez zbędnych ciekawostek typu: Fred (czy tam George) chwytali bahanki za nóżki i się nimi bawili. Przyjemnie się czyta.
Więcej na temat walki z bahankami przeczytasz w Poradniku zwalczania szkodników domowych Gilderoya Lockharta.


Taaak, to nam dużo powie xD


A zdziwiłbyś się. Całkiem możliwe że to jedyne co potrafi (pewnie mama go nauczyła). Chociaż... znając Gilderoya to pewnie napisał że miał do czynienia z 1 000 000 bahanek a on rzucił skomplikowane zaklęcie trans-redukcyjne i one uciekłyUśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 59% [41 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 32% [22 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [5 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 354
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59