Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Oceny Harry&#...
Oceny Harry'ego z SUMów
HARRY JAMES POTTER OTRZYMAŁ

Astronomia... Z
Eliksiry... P
Historia magii... O
Obrona przed czarną magią... W
Opieka nad magicznymi stworzeniami... P
Transmutacja... P
Wróżbiarstwo... N
Zaklęcia... P
Zielarstwo... P

Co w redakcji piszczy, część 1
Dobrze wiemy, że redakcja to najbardziej tajemnicze stworzenia na świecie, chowające się po kątach, piszące newsy, sprawdzające nadesłane materiały czy wreszcie sprzątające forum od nadmiaru spamu. Ale czy kiedykolwiek myśleliście, że zgodzą się na mini-wywiady i opowiedzą nieco o sobie, tak od serca? I tu Was mamy, bo właśnie przygotowaliśmy to, co wszystkie niedźwiadki lubią najbardziej, czyli małe co-nieco. Na początek przyjrzeliśmy się bliżej naszym dwóm czarnym paniom, zwanymi na co dzień Super Administrator(k)ami:

MOOLL

1. Jak to się stało, że dołączyłaś do redakcji Hogsmeade?
Pamiętam, że weszłam po długiej (bodajże półtorarocznej) przerwie na Hogsmeade, bo przypomniałam sobie o moim FF, który rozpoczęłam. A jako osoba, która cokolwiek zaczyna - zawsze kończy stwierdziłam, że wypada zakończyć w końcu te moje wypociny. Oczywiście momentalnie zostałam wyłapana przez (wtedy jeszcze) Lady House, która była wówczas administratorem. Pogadałyśmy od serca i od słowa do słowa wyszło, że i ja mam chęci a oni robotę. I zaświeciłam wtedy dumnym fioletem moderatora forum.

2. Fajnie jest być Super Administratorem?
Czy fajnie...? Cóż. Niewątpliwie fajnie jest być "czarnym charakterem" (zawsze w ten sposób jawili mi się SA ze swoimi czarnymi nickami. Mrok, tajemniczość i władza - to idzie w parze : ). Fajnie jest też mieć do dyspozycji wszystkie te "zabawki" na stronie i widzieć to, czego inni nie widzą. To by było na tyle jeśli chodzi o dobrą zabawę. Bycie Super Administratorem to przede wszystkim odpowiedzialność, czyli nic innego jak szereg obowiązków. I do tego ciążąca świadomość, że nikt za Ciebie tego nie zrobi. Odpowiedzialność to też decyzje. W Redakcji podejmujemy decyzje na zasadach działających w demokracji bezpośredniej - każdy ma głos i może mieć wpływ na najważniejsze nawet decyzje. Jednak najczęściej to właśnie SA je zatwierdza. Czasem musi podjąć ryzyko podjęcia jej samodzielnie, kiedy czasu jest zbyt mało, a nie wszyscy zdążą się wypowiedzieć. Jak widzisz wciąż wszystko wokół odpowiedzialności. Czy to jest straszne? Czy ja wiem? Myślę, że jestem już na tyle duża (żeby nie powiedzieć stara...), żeby kwestie odpowiedzialności były dla mnie czymś nowym.

3. Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?
"Ostatnio" to termin określający jakiś okres czasu - całkiem niedawny, chociaż nieprecyzyjnie zarysowany. A ja ostatnio przeczytałam kilka książek. Na świeżo jestem z serią Carlosa Ruiza Zafóna "Cmentarz Zapomnianych Książek". Czytam już trzecią (ukazać ma się przynajmniej jeszcze jedna), Więzień Nieba. Za sobą mam już Cień wiatru i Gra Anioła - bajeczna Barcelona z początku XX wieku. Absolutnie rewelacyjna.

4. Twoja ulubiona postać z HP?
Prawdę powiedziawszy... nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Teraz jak o tym myślę (biorąc pod uwagę sporą przerwę od ostatniego kontaktu z którąkolwiek z książek o HP) dobrze wspominam Syriusza Blacka. W sumie nie wiem, dlaczego. Może za zasady, za nieugiętość, wierność przyjaciołom... Myślę, że Rowling mimo starań, by postacie były wielobarwne a tym samym nie tak idealne, zapomniała o Syriuszu lekko go idealizując. Po cichu. Bo przecież na wstępie umieściła go w Azkabanie i roztoczyła aurę największego kryminalisty, który zrobił jedną z najgorszych rzeczy na świecie: zdradził najlepszego przyjaciela. Później jednak okazuje się, że nic nie jest takie jak się wydawało - zostaje zrehabilitowany w oczach Harry'ego i jego przyjaciół, utrzymujących to w tajemnicy. Idealny bohater - którego nie podziwiają tłumy, musi się ukrywać i walczyć o przetrwanie każdego dnia. I ja połknęłam ten haczyk : )

5. Jak brzmi tytuł Twojej pracy magisterskiej?
"Życie codzienne na terenie obecnego powiatu suskiego w latach 1945-1956 w w świetle relacji świadków tego okresu" - jeśli to cokolwiek komukolwiek powie. Kończę studia historyczne, a powiat suski - to moje rodzinne strony. Powstał dopiero w 1956 r. - i to nawet nie w obecnym kształcie. A ja koniecznie chciałam pisać o tych terenach - stąd sformułowanie: "obecny powiat suski". No. Dość zanudzania : )

6. Czego najbardziej nie lubisz? (3 elementy)
Nie wiem, czy potrafię podać jedynie trzy elementy : )
Przede wszystkim nie lubię szarej pogody. Brzmi może dość dziwnie, bo powinnam zacząć od czegoś, co brzmi nieco poważniej. Ale taka jest prawda. Wystarczy mi słońce za oknem, a każdy problem wydaje się mniejszy i prostszy do rozwiązania. Szarówa, deszcz, słota, chłód... To mnie przyprawia o stan przed depresyjny.
Druga rzecz, to z pewnością banał (nie mylić z prostotą!). Nie znoszę rzeczy banalnych, kiczowatych i "pustych". Nie znoszę ich w każdej postaci. Mam na nie alergię.
No i trzecia rzecz: jestem perfekcjonistką. Dlatego bardzo źle znoszę porażki. Nawet jeśli efekty tylko trochę odbiegają od moich wyobrażeń, albo kiedy nie udaje mi się zrealizować tego, co sobie umyślę. Ciekawe, że nigdy tyle nie wymagam od swojego otoczenia. Mam dużą tolerancję na pewne niedociągnięcia u innych, nie potrafiąc pogodzić się z tym, że w sumie też jestem człowiekiem z pewnym "przydziałem dopuszczalnych błędów". Nie lubię tej sytuacji. Ale też nie lubię kiedy mi coś nie wychodzi i nie spełnia moich własnych oczekiwań (nawet jeśli to nie moja ocena jest najważniejsza). Takie dwa w jednym.

7. Jakie masz hobby poza administrowaniem Hogs?
Hobby? Uwielbiam śpiewać. W ogóle muzyka to moje życie. Potrafię zatracać się w jej dźwiękach - dlatego słucham bardzo różnej muzyki. Sama gram na gitarze i pianinie, ale i tak największą przyjemność sprawia mi śpiew. Zawsze właśnie to chciałam robić w życiu. A poszłam na historię, po której w zasadzie też nie będę pracować w zawodzie (bo taka rzeczywistość)... Koń by się uśmiał.

8. Twoja ulubiona książka?
Nawet się nie zastanawiam nad odpowiedzią. Nie mam jej. Podam jeden tytuł - od razu pojawia się 50 innych, które uzurpują sobie ten tytuł. Żeby jednak nie było, że pytanie pozostanie bez odpowiedzi - podam tytuł jednej z książek, które zawsze poprawiają mi humor. Czytałam ją nie raz i przy napadzie złego humoru - zawsze po nią sięgam. Nie jest ona jednak "tą moją najulubieńszą". Jest to "Smak świeżych malin" I. Sowy.

9. Czym chciałabyś się zajmować w magicznym świecie?
Chyba chciałabym uczyć w Hogwarcie. Idąc na historię myślałam własnie o tym, by być nauczycielem. A praktyki w każdej ze szkół tylko mnie utwierdzały w przekonaniu, że to ta droga. Widoki na jej spełnienie nie są najlepsze, ale nadal sądzę, że mogłabym uczyć.

10. Twoje ulubione danie?
Danie? Hm. Uwielbiam gotować. To chyba też moje hobby. Ale już nie jestem typem smakosza. Spróbuję, zachwycę się i na tym koniec. Nawet nie muszę zjeść całego dania. Aczkolwiek uwielbiam próbować nowych smaków. Ulubionego dania nie mam, jednak muszę przyznać, że mam słabość do leśnych grzybów, więc potrawy z nimi zawsze mnie zachęcą w restauracji. Tak jak dania ze szpinakiem : )

11. Co lubisz a czego najbardziej nie lubisz w ludziach?
W ludziach cenię sobie otwartość i szczerość. Potrafię wiele wybaczyć, jeśli mam do czynienia ze szczerością. Nie cierpię ludzi fałszywych, którzy z jakiegoś powodu udają kogoś kim nie są. W swojej naiwności zawsze wierzę, że nie mam z nimi do czynienia i odkrycie faktu, że jest inaczej bardzo mnie rozczarowuje - wtedy już nie wybaczam tak łatwo, bo się trwale do kogoś uprzedzam.

Jak widać, Mooll to śpiewająca nauczycielka, podkochująca się w Syriuszu Blacku, nie lubiąca banałów, ale za to lubiąca Carlosa Ruiza Zafóna. Dałaby wszystko za leśne grzyby, także wiecie co robić, jeśli chcecie udobruchać naszą panią SA ^^



LADY HOLMES

1. W szkole wiedzą, że masz takie dziwne hobby?
Tylko parę osób, ale nie uważają, że to dziwne hobby, w przeciwieństwie do innych rzeczy, które robię na codzień.

2. Za co najbardziej lubisz ciocię Wikipedię?
Za to, że zaskakująco szybko ładuje się na telefonie, co jest baaaaaardzo przydatne na dodatkowych zajęciach z biologii, no i czasem przed niemieckim.

3. Którego ze swoich podwładnych na Hogsmeade nie lubisz najbardziej i dlaczego jest to raven?
Raven, za to, że wysłała mi te pytania Język Moim drugim nieulubionym jest Tom, za to, że w końcu mi nie napisał, jakie fazy miały być na tym wykresie z mitozą wg jego pani profesor (ja to sobie zapamiętam...)

4. Wytłumacz, jaka jest różnica między bliźniakami Weasley?
Jeden żyje, drugi nie. Przynajmniej w końcu ich odróżniam... Chociaż nie, po tej akcji z uchem już można było ich odróżnić, ale ja nadal miałam z tym problemy.

5. Lubisz dżem? Jaki najbardziej?
Lubię! Przynieś mi dżem porzeczkowy czy żurawinowy, a jestem w stanie zrobić prawie wszystko, no poza zdjęciem mojego Mishy ze ściany.

6. Co Ci się wczoraj śniło?
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale zostałam panią burmistrz jakiegoś tam powiatu podczas wesela.

7. Umiesz robić na drutach?
Nie, i wątpię, że kiedykolwiek się nauczę, za mało cierpliwości, za mało czasu.

8. Co sądzisz o Ricie Skeeter?
Och, uwielbiam ją! Uwielbiam jej artykuły i ta książka o Dumbledorze, cudo! Mam ochotę przeczytać jeszcze inne jej dzieła.

9. Twoja ulubiona dyscyplina sportu?
Unihokej i siatkówka - niestety (a może i stety dla innych), w to pierwsze nie gram za często.

10. Opisz swój ulubiony kubek.
Duży, bardzo pojemny, narysowane są na nim jakieś beżowe świnki.

11. Dlaczego nie przeczytałaś "Nad Niemnem"?
Bo nie muszę (chyba... witaj nowa podstawa programowo), a poza tym, seriale się same nie obejrzą^^

Lady Holmes jest prawowitą właścicielką kubka w beżowe świnki, z którego korzysta najczęściej w czasie oglądania licznych seriali. Nigdy nie miała problemów z odróżnieniem Freda od George'a. Za łyżeczkę dżemu żurawinowego jest w stanie zrobić każde zadanie z biologii!


Na dzisiaj to tyle, kolejne części już wkrótce!

Bibliografia:
pytania przygotowała ^raven, podsumowania ^Milka
Komentarze
~Connie-Moody F
Dodano dnia 20 October 2013 14:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 760
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 160
Data rejestracji: 02.06.13
Medale:
Brak
Co tu dużo mówić... Świetne! Z niecierpliwością czekam na kolejne części i zostawiam zasłużone W.
~Bou F
Dodano dnia 20 October 2013 15:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Jest tu kilka pytań, nad którymi sama się zastanawiałam. Na przykład, jak to jest być SA. Przynajmniej teraz wiem. Uśmiech Daję W i również czekam na następną część.
~ceresxxx F
Dodano dnia 20 October 2013 15:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Kierowca Błędnego Rycerza
Punktów: 912
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 03.06.13
Medale:
Brak
Po prostu świetny artykuł.Jak widać Super Administratorzy zgodzili się uchylić rąbka tajemnicy.Nie wiem jak ich do tego namówiłaś, ale z niecierpliwością czekam na następną część.Postawiłaś mnie w sytuacji bez wyjścia daję zasłużone W.
~raven F
Dodano dnia 21 October 2013 00:17
Troll
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 357
Data rejestracji: 03.01.13
Medale:
Medal
Pytania beznadziejne Oczko Mol się rozgadała Rozbawiony Milko, kawał dobrej roboty, skopiowanie takiej ilości tekstu nie mogło być łatwe. A tak serio, to komentarze podsumowujące obie SA są bardzo fajne, następne też Ty robisz Język

Milka: Ech, no dobra Język
^N F
Dodano dnia 22 October 2013 16:32
Administrator
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -16000
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 133
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal
No njeeee! Mooll się tak rozpisała... Też tak mogłam. : D

Ogólnie bardzo cenne i przydatne. Ja nawet nie wiedziałam, że Mooll śpiewać umie i lubi. : D I, że LH bardzo lubi siatkówkę! : o

Kiedy następna część?
!Milka F
Dodano dnia 22 October 2013 19:59
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Mooll śpiewa pięknie, miałam okazję usłyszeć ją na żywo na koncercie i stwierdzam dobitnie, że ma talent Oczko
Za artykuł oczywiście dałam W Rozbawiony
~Dagamara18 F
Dodano dnia 23 October 2013 04:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
haha Rozbawiony ciekawy artykuł , miło że coś takiego dokonałaś Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 08 November 2013 16:02
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Opanowałem doskonale legilimencję, dlatego odpowiedzi zawarte w tym artykule nie były dla mnie absolutnie żadnym zaskoczeniem. Miło się czyta...no właśnie, Mol tyle napisała, gdybym wiedział, to też jakoś inaczej bym sobie przemyślał pewne odpowiedzi Oczko
~kakat40 F
Dodano dnia 10 November 2013 17:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
Fajny artykuł. Łatwo się czytało i ogólnie bardzo fajny pomysł na te wywiady Uśmiech
~mulan183 F
Dodano dnia 30 January 2014 20:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 91
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 05.01.13
Medale:
Brak
Artykuł świetny. Bardzo mi się podobał i miło się czytało. Jupi!
~pumas F
Dodano dnia 13 April 2014 11:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 08.04.14
Medale:
Brak
Dobry artykul wiec dam CI T bo WYZSZYCH OCEN NIE PRZEWIDUJE .Zartuje wiec W
~Et Venefici F
Dodano dnia 23 April 2014 20:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 401
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 21.04.14
Medale:
Brak
Fajne, fajne. No, pytania dość nadzwyczajne. " Lubisz dżem? Jaki najbardziej?" Aż śmierdzą czarną magią. Rozbawiony A tak na serio, całokształt artykułu bardzo ciekawy i zabawny. Nie znalazłam błędów, a zresztą nawet nie próbowałam ich szukać, gdyż może "musiałabym" obniżyć ocenę. Stawiam W. Wielka brawa dla Milki za wspaniałe wywiady. Jupi!
*mooll F
Dodano dnia 09 September 2014 23:16
Super Owadzik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 10619
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 28.09.09
Medale:
Brak
No muszę się wtrącić: jakby mi kto powiedział, ze limit słów jest na każde pytanie, to bym się ograniczyła. A tak, to wyszło, że się powstrzymac nie mogę : P
~Perzyk F
Dodano dnia 09 September 2014 23:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 739
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 07.09.14
Medale:
Brak
Pierwszy wywiad moim zdaniem dużo lepszy. Pytania były ciekawe, odpowiedzi zadowalające, aż chciało się czytać i zastanowić się samemu jak ja bym odpowiedział na to konkretne pytanie. Drugi wywiad był całkowicie żartobliwy, nie mówię że to źle ale tak jakby mało się można z niego dowiedzieć Rozbawiony
~Nerko F
Dodano dnia 10 September 2014 16:15
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -102
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 21.08.14
Medale:
Brak
Wywiad z Super Administratorami najbardziej mi się spodobał, bo on opisuje najważniejsze osoby dla Hogs. Zdecydowanie podoba mi się zastosowana dawka humoru w obu rozmowach. Jestem zadowolony z faktu wyczerpujących odpowiedzi molka. Wspaniale mi się to czytało i szczerze, prosiłbym o więcej pytań Rozbawiony
`Sharon665 F
Dodano dnia 10 September 2014 19:20
Moderator (F)
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 15399
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 06.07.12
Medale:
Medal
To jest moja ulubiona część serii wywiadów. Oprócz zabawnych czy poważnych odpowiedzi na temat zamiłowań członków redakcji pojawiło się również bardzo ważne pytanie - jak to jest być SA. W sumie jest to bardzo przydatna informacja.
#Ginny Evans F
Dodano dnia 10 September 2014 22:05
Newswoman
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybraniec
Punktów: 8057
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal Medal
Myślę, że przeprowadzenie tego typu wywiadów było bardzo dobrym pomysłem. Dzięki temu sylwetki administracji zostały przybliżone nam - użytkownikom w przystępnej formie i pokazały, że admin, to też człowiek z pasją, planami i marzeniami.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 80% [8 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 20% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 182
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59