Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Kiedy stanęli u stóp schodów, zobaczyli Panią Norris, czającą się w pobliżu szczytu.
- Och, kopnijmy ją raz, ale zdrowo - szepnął Ron w ucho Harry'emu, ale ten potrząsnął głową. Ominęli kocicę ostrożnie, a ona zwróciła na nich swoje rozjarzone ślepia, ale się nie poruszyła.
Wspaniały autor książek literatury grozy - Stephen King udzielał ostatnio wywiadu dla USA Weekend's, w którym wypowiadał się między innymi na temat J.K Rowling ("Harry Potter"), czy Stephenie Meyer ("Zmierzch"). "Myślę, że postawiłem poprzeczkę niektórym pisarzom i to jest dla nich dobra rzecz. Zarówno Rowling i Meyer zwracają się bezpośrednio do młodych ludzi... Prawdziwa różnica polega na tym, że Jo Rowling jest bardzo dobrym pisarzem, a Stephenie Meyer nie potrafi dobrze pisać".
My tymczasem gratulujemy autorce HP tak przychylnej opinii, która pochodzi od takiego autorytetu w literaturze. Jeżeli natomiast chcecie zobaczyć całość (po angielsku) wchodźcie tu.
Zródło: www.harrypotterspage.com
Napisane przez Tonks2812
dnia 04 February 2009 17:07
Dom:Hufflepuff Ranga: Opiekun Hufflepuffu Punktów: 3271 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 555 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Ma rację w tym, że Rowling piszę o wiele lepiej od Meyer, ale z tym, że w ogóle, to już chyba trochę lekka przesada. No nie ważne, dla Rowling tak czy inaczej jest to wielki komplement. Nie spodziewałabym się takich pochwał od tak wielkiego pisarza.
Dom:Gryffindor Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 65 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 31.01.09 Medale: Brak
Jeeeeee, utarto Meyer nosa! Co i tak nie znaczy, że historia Belli mi się nie podoba. Uch... żeby tak Meyer napisała tą serię jeszcze raz, jak już pisać się nauczy... Bardzo, bardzo lubię Kinga, ale niestety, Rowling bardziej.
Dom:Ravenclaw Ranga: Książe Półkrwi Punktów: 2120 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 277 Data rejestracji: 24.01.09 Medale: Brak
Yyyyyyy, czy mi się wydaje, czy on powiedział, że Szanowna Pani Meyer nie ma talentu???
To już przesada. Jej książki są wspaniałe. Wiem to, bo czytałam.
Do gustu lepiej podchodzą mi książki Stephenie Meyer niż tego całego niby "wielkiego i wspaniałego" pisarza Stephena Kinga.
Niby taki świetny pisarz, a się nie zna na książkach.
Moim zdaniem "Zmierzch" Stephenie Meyer przewyższa większość książek Stephena Kinga.
Jest od niego o wiele lepszą pisarką.
Dom:Hufflepuff Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1453 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 88 Data rejestracji: 22.11.08 Medale: Brak
Yyyyyyy...czy mi się wydaje, czy on powiedział, że Szanowna Pani Meyer nie ma talentu???
To już przesada... Jej książki są wspaniałe... Wiem to, bo czytałam...
Do gustu lepiej podchodzą mi książki Stephenie Meyer niż tego całego niby "wielkiego i wspaniałego" pisarza Stephena Kinga...
Niby taki świetny pisarz, a się nie zna na książkach...
Moim zdaniem "Zmierzch" Stephenie Meyer przewyższa większość książek Stephena Kinga...
Jest od niego o wiele lepszą pisarką...
A czy Szanowna Pan/i Vampire czytał/a książkę Kinga?
Bo stwierdzenie, że Pani Szmejer pisze lepiej od Kinga to, ech...
O ile zauważyłam, moda na Twilight powoli przemija, a książki Kinga cieszą się stało popularnoscią.
Gratuluję Pani Rowling pochwały od mistrza grozy, jakim jest King.
Dom:Ravenclaw Ranga: Pracownik Ministerstwa Punktów: 1289 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 50 Data rejestracji: 25.08.08 Medale:
Buahahahaha! Vampire, nie rozśmieszaj mnie...
Niby taki świetny pisarz, a się nie zna na książkach...
A Ty się znasz? ;> Bo skoro uważasz ''Zmierzch'' za najlepszą książkę pod słońcem, to śmiem twierdzić, że znasz się na książkach tyle ile ja na ekonomii politycznej, czyli w ogóle.
Moim zdaniem "Zmierzch" Stephenie Meyer przewyższa większość książek Stephena Kinga...
O, sztacheto! ._. Nieznajomość literatury się kłania. Ale co zrobić jak większość teraz patrzy na płytkość i ''łatwość'' jakiejkolwiek książki...
n/c!
A wracając do newsa... szacun do Kinga! I dla Rowling również. ; )
Dom:Slytherin Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu Punktów: 1801 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 151 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Gratuluję Rowling, ale myślę, że King przesadził mówiąc, iż Meyer nie umie pisać. Gdyby nie umiała jej książka nie znalazłaby się na szczytach list bestsellerów, prawda? Nie sądzę, że Meyer pisze lepiej od Rowling, czy Kinga, ale z pewnością nie jest beztalenciem.
Dom:Slytherin Ranga: Zastępca Ministra Punktów: 1745 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 64 Data rejestracji: 26.08.08 Medale:
Zgadzam się z panem Kingiem, pani Szmejer nie zna się na pisaniu. Droga/drogi Vampire czy czytałeś jakąś książkę Kinga? Myślę, że nie bo to książka z dużo wyższej półki niż książki pani S.M.
Dom:Ravenclaw Ranga: Mistrz Zaklęć Punktów: 2809 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 131 Data rejestracji: 09.08.08 Medale: Brak
Dla mnie książki Meyer nie są pod żadnym względem warte uwagi - ani jeżeli chodzi o treść, ani o styl pisarki, więc szum wokół całej tej serii jest dla mnie po prostu niezrozumiały. A news zaskoczeniem dla mnie nie jest. Może Rowling nie jest jakąś wielką mistrzynią jeżeli chodzi o styl pisania, ale na pewno bije na głowę drugą z wymienionych tutaj pań. Natomiast jeżeli mówimy o treści książek to przewaga Rowling jest jeszcze większa. Meyer napisała jakąś tam jedną z najbardziej schematycznych i przerobionych historyjek i wielkie mi cudo. ;x
Ja wiem, że ta książka ma wielu zwolenników - i że jest ich tez dużo na Hogs, ale mnie ona się ani trochę nie podoba.
Dom:Gryffindor Ranga: Sługa Czarnego Pana Punktów: 1185 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 35 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Łooł, trochę pojechał pani Meyer. Prawda, saga Zmierzchu nie należy do zbyt ambitnych, ale czyta się fajnie. I zgadzam się z Kingiem. Na linii Rowling-Meyer, zdecydowanie wygrywa ta pierwsza. Coś mi się wcześniej obiło o uszy, że King jest dość pozytywnie nastawiony do twórczości Rowling, więc jego słowa specjalnie mnie nie zaskoczyły. Ale oczywiście gratuluję.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 20057 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 377 Data rejestracji: 02.08.08 Medale:
Hm. King to bardzo mądry człowiek, muszę to przyznać. Wreszcie włożył do odpowiedniego worka powieść z serii "Pory dnia, czyli: zmierzch, ranek, południe, popołudnie, wieczór, noc..." . Hm, chyba sobie dam wypowiedź Kinga do podpisu, tak mądra... A, gratuluję Rowling uznania w oczach fachowca.
Dom:Ravenclaw Ranga: Prefekt Ravenclawu Punktów: 430 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 55 Data rejestracji: 29.01.09 Medale: Brak
Zajmuję stanowisko Kinga w tym temacie. Mnie Zmierzch niespecjalnie zaciekawił, mało tego, rozśmieszyły mnie niektóre wzmianki o tym, że to horror o.O Jedno wielkie romansidło i tyle. Trochę nietypowe, to prawda, ale Rowling stworzyła w HP o wiele bardziej interesujący świat. Może niektórzy są większymi fanami Zmierzchu, ale ja się do nich nie zaliczam.
Dom:Gryffindor Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1467 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 31 Data rejestracji: 15.12.08 Medale: Brak
Zgadzam się z Kingiem w 100%. Zmierzch nie należy do ambitnych książek. Owszem, czyta się lekko i przyjemnie, ale nic wielkiego.
Rowling stworzyła natomiast świat, którego wcześniej nie było. Gratuluje tak dobrej opinii.
Dom:Gryffindor Ranga: Drugoroczniak Punktów: 76 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 31.08.08 Medale: Brak
King to człowiek, który stworzył wiele książek godnych uwagi. Gość zna się i wie o czym mówi. Podzielam jego zdanie, Meyer napisała książki na bardzo niskim poziomie, a dzisiejsza młodzież zachwyca się jakby to było nie wiem co...
Dom:Ravenclaw Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu Punktów: 1818 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 80 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Oj tak, zgadzam się z Kingiem. Czytałam i jego książki i Meyer i Jo tez rzecz jasna i ani Kingowi ani Jo pani Meyer do pięt nie do rasta. Pisać to może nie że nie potrafi, ale na tle Rowling i Stephana po_prostu wypada bardziej niż kiepsko. Zmierzchem swego czasu się zachwycałam, ale przeszło mi ostatnio. Wreszcie dostrzegłam, że ta książka jest w wielu momentach przesłodzona, a najbardziej wkurza mnie ten szał na Edzia. Ale na przykład Intruz podobał mi się.
Hmm, porównywać Rowling do Meyer za bardzo nie mogę, gdyż jestem dopiero na pięćdziesiątej stronie Zmierzchu. Jednak przyznam, że Harry Potter zaczynał się o niebo ciekawiej, a i styl jego autorki był o wiele bardziej wciągający. Może i w miarę czytania będzie lepiej, ale jak na razie uważam, że Rowling przewyższa Meyer.
Do gustu lepiej podchodzą mi książki Stephenie Meyer niż tego całego niby "wielkiego i wspaniałego" pisarza Stephena Kinga...
Jak dla mnie, to to jest trochę jak z muzyką poważną i popem. Każdy wie, że istnieje i taki i taki rodzaj muzyki, prawie każdy miał z nimi do czynienia. Jednak większość woli komercyjny pop, tylko niektórzy doceniają piękno o wiele ambitniejszej muzyki poważnej. Co nie znaczy, że nie zdarza się im też słuchać popu.
Rekord OnLine: 3086
Data rekordu:
25 June 2012 15:59
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.